Thursday, July 31, 2014

طرفداران تراکتورسازی خواهان عذر خواهی رسمی از مسئولین باشگاه آزادی شدند

باشگاه تبریز
تورنتو- طرافداران تیم تراکتورسازی: بعد از برد تیم فوتبال تراکتورسازی در مقابل پیروزی در ورزشگاه آزادی طبق روال معمول خبرنگاران برای مصاحبه به رختکن بازیکنان تیم برنده رفتند.
در محل رختکن تیم تراکتورسازی، هنگامی که یکی از خبرنگاران تبریزی برای تهیه گزارش استانی بزبان ترکی از رسول خطیبی سوالی می کند و خطیبی هم بزبان ترکی به سوال خبرنگار پاسخ می دهد. به دلیل این رفتار خبرنگار تبریزی که وی به زبان ترکی  با بازیکنان تیم تراکتور مصاحبه می کند، وی را بلافاصله از رختکن باشگاه بیرون می اندازند.

وقتی رسول خطیبی و بازیکنان بومی و خارجی تراکتورسازی متوجه بی حرمتی به زبان ترکی می شوند. در پی اعتراض به این بی حرمتی مسولین ورزشگاه، از مصاحبه به زبان فارسی با سایر خبرنگاران خوداری می کنند.
بی حرمتی به نصف جمعیت ایران که زبان مادریشان ترکی است آنهم در محیط ورزشی که در دنیا سالم ترین محیط صلح و دوستی می باشد چگونه توجیه پذیر است؟!

با توجه به سخنان بزرگان کشورمان که چطور ورزش را نماد صلح و دوستی قرار دادند:
کفاشیان: تیم ملی ایران پیام رسان صلح و دوستی در جام جهانی است
پیام آموزش و پروش به مناسبت آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور:
ورزش رشد دهنده ازرش های اخلاقی، سلامت و فرهنگ صلح و دوستی بین ملت ها است.
استاندار آذربایجان شرقی: ورزش، زبان صلح و دوستی ملت ها و کشورها بوده و نگاه دولت تدبیر و امید به ورزش نیز از همین منظر است.
ورزش، زبان صلح و دوستی ملت ها و کشورهاست.
ورزش های بین المللی فرصتی برای ترویچ صلح و دوستی در جهان است.
با توجه به همه ابعاد مختلف بخصوص جایگاه محیط ورزشی ما طرفداران تیم تراکتورسازی از مسئولین مجموعه ورزشی آزادی خواستاریم  بخاطر بی حرمتی به زبان ترکی  بصورت رسمی از مردم غیور آذربایجان عذر خواهی کند

No comments:

Post a Comment