Saturday, December 14, 2013

Maýa (Маýa Gözel) Aýmedowa - مایا (مایا گؤزل) آی مأدوا

مایا گؤزل آی مأدوا
خ. اونق: مایا گؤزل آی مأدوا در ۲۸/م ماه مه سال۱۹۴۱ در عشق آباد به دنیا آمد. وی از دانشگاه دولتی هنر و تئاتر شوروی به سال ۱۹۶۴ در شهر لوناچارسکی فارغ التحصیل شد. او فعالیت هنری خود را بعنوان هنرپیشه از سال ۱۹۶۴ از جمله یکی از بازیگران بانوان ترکمن شروع کرد. وی سال ۱۹۸۲در مدت فعالیت خود عنوان «هنرمند خلق» در سطح جمهوری شوروی سوسیالیستی ترکمنستان را احراز نمود. همچنین در سال ۱۹۸۷عنوان «هنرمند خلق» در سطح اتحاد جماهیر شوروی را نیز از آن خود کرد.
جوایز و نشان های مایا گؤزل آی مأدوا عبارتند از: برنده جایزه دولتی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۷۳. دریافت جوایز از مرکز بنیاد "همیاری سینمائی" در دومین جشنواره بین المللی فیلم "اور-آسیائی در آلماتا به سال ۲۰۰۵.
درباره مایا گوزل آی مأدوا و همسرش خوجه قلی نارلیف٬ سایت سازمانی حزب کمونیست منطقه ای فدراسیون روسیه در بلگراد از سوی نویسنده ویکتور واسیلنکو چنین نوشته شده است: "- من با فعالیتهای هنری - سینمائی فیلمساز ترکمن جناب خوجه قلی نارلیف و مایا گؤزل آی مأدوا یکی از بازیگران زنان ترکمن، از سال ۱۹۸۰ به این سو٬ تا حال حاضر برای یک مدت طولانی آشنائی دارم. ...."
مایا در فیلم "قاراقوم، ۴۵ در سایه" (۱۹۸۲)
برای خواندن مقاله کامل، شما می توانید بر روی لینک حزب کمونیست فدراسیون روسیه (КПРФ​) کلیک کنید!

نقش های او در فیلم ها - ۲۰۱۰:: صدای مادرم٬ فاطمه علی بکونا در سال ۱۹۸۸ و مانقورت در سال ۱۹۹۰ | گون اوزار یوز یئل اولور(در اکران های سینمائی اتحاد جماهیر شوروی سابق، ترکیه، لیبی بنمایش در آمده است.) :: در آن فیلم مایا گؤزل نقش اصلی را بازی می کند. ... جهت مطالعه این مبحث بزبان روسی به ادامه این بحث کلیک کنید!

No comments:

Post a Comment