Saturday, September 14, 2013

Türkmen Hudožnik gyzy Mari‎ýa Ak bilen Interview- مصاحبه سایت دانشجویان با خانم ماریه آق نقاش جوان و با ذوق ترکمن صحرا"

Marya Agyn eseri-ماریا آق
خانم ماریه آق نقاش جوان و با ذوق ترکمن صحرا که امسال همزمان با تحویل سال در جوار برج قابوس و هم در مراسم مختومقلی فراغی "آق توقای" شاهد گوشه ای از آثار این هنرمند پر تلاش ترکمن صحرا بودیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران به نقل از وبلاگ جوانان ترکمن صحرا، به امید اینکه ترکمن صحرا شاهد رشد و نمو بیش از پیش باشد و این نسل همواره پرچمدار گذشته گان ما و با هنر خود میراثدار مکتوبی برای آیندگان باشند مصاحبه ایی که با این هنرمند تهیه شده است در ذیل می خوانید:
لطفاً خودتان را معرفی نمایید؟
ماریه آق دانشجوی رشته گرافیک در گرگان.
چند سال در این حرفه مشغول به کار هستید؟
من کار نقاشی را از دوران ابتدایی شروع کردم با عضویت در کانون برورش فکری کودکان و نوجوانان.
مشوق اصلی شما؟ ...

 مشوق اصلی من مادرم و برادرم بودند.
بهترین اثر شما کدام است؟ توضیح دهید؟
بهترین اثر که نمیشه گفت ولی بیشتر از همه از یه کارمو خیلی دوست دارم که در اولین نمایشگاه نقاشیم که گذاشته بودم فروخته شد.که تصویر یک زن ترکمن در حاله سوزن دوزی در داخله الاچیق هست.
چه سبکی را در نقاشی کار میکنید؟
سبک رئال کار میکنم.
به عنوان یک هنرمند، هنر را در چه می بینید؟
بنظر من هنر یعنی اینکه بتونی احساسی که نسبت به دنیای خودت داری رو نمایش بدی.
اگر به شما گویند در یک جمله هنر را تعریف کنید چه تعریفی ارائه می دهید؟
نمیشه هنر رو تو یک جمله بیان کرد چون دنیای هنر فقط در نقاشی خلاصه نمیشه.
انگیزه شما از انتخاب این رشته؟
چون علاقه خیلی زیادی به این رشته داشم و برای پیشرفت کارم دوست داشتم این رشته رو انتخاب کنم.
بهترین خاطره شما ؟
بهترین خاطره من از نقاشی مربوط میشه به برنده شدنم در مسابقه بین اللملی نقاشی بیتولای مقدونیه که با برنده شدنم در این مسابقه انگیزه من برای ادامه نقاشی خیلی زیاد شد.
به چه موسیقی علاقه دارید؟
به موسیقی سنتی و ترکی استانبولی علاقه دارم.
اگر قرار باشد به سفری بروید کدام نقطه از کشور را انتخاب می کنید؟
سفر به کشور ایتالیا رو دوست دارم چون تمدن هنر از ایتالیا شکل گرفته و دوست دارم اثار نقاشان معروف دنیا رو از نزدیک ببینم.
اگر به شما بگویند سه نفر را از این هنرمندان برجسته را انتخاب کنید به ترتیب کدام ها را انتخاب میکنید؟
پیکاسو، فرشچیان، ژرژ سورا، کلود مونه، پیر آگوست رنوار، آلفرد سیسلی، کامی پیسارو، ادگار دگا، پل سزان
بزرگترین دغدغه یک هنرمند؟
بزرگترین دغدغه یک هنرمند بنظر من همش بدنبال موضوع برای خلق یک اثر.
به غیر از نقاشی کار دیگری نیز انجام می دهید؟
به غیر از نقاشی فعالیتم فقط در رشته تحصیلیم گرافیک هست.
اگر قرار باشد پرتره یک نفر را بکشید چه کسی را انتخاب می کنید؟
پرتره زیاد کار کردم ولی دوست دارم برتره خودم رو کار کنم که هنوز فرصتش بیش نیومده.
در پایان اگر حرف خاصی هست بفرمایید.؟
از همه کسایی که برای موفقیتم در این عرصه کمکم کردن و حامی من بودن تشکر میکنم از همه بیشتر از مادر عزیزم که موفقیتم رو مدیون اون میدونم.
در پایان از شما تشکر میکنیم که وقت خود را در اختیار ما گذاشتید برای انجام این مصاحبه.
خواهش میکنم.
مطالب مرتبط:
دختر نوجوان گنبدی دیپلم افتخار مسابقه نقاشی بین المللی مقدونیه را کسب کرد .

No comments:

Post a Comment