Tuesday, July 22, 2014

هشدار؛ تداوم تحرکات خطرناک مذهبى در آزربایجان جنوبى

گزارش آرازنیوز
گزارش آرازنیوز:
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: ۵ نفر به اتهام آتش زدن ۲ مکان تاریخی و مذهبی سنی‌نشین عنبران از توابع شهرستان نمین استان اردبیل دستگیر شده‌اند.
منابع آگاه می‌گویند آتش‌سوزی این مکان‌ها که محل عبادات و اجرای برنامه‌ها و مراسم اعتقادی مردم اهل تسنن محل بوده، توسط عناصر اجیرشده و با هدف ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در منطقه و نوار مرزی بین استان اردبیل با جمهوری آزربایجان صورت گرفته است.
براساس همین گزارش علاوه بر این ۵ نفر، تعدادی نیز در روستاهای بین استان‌های گیلان و اردبیل که آموزش‌های اخلالگری طی می‌کرده‌اند دستگیر شده‌اند.
ارسلان قنبرى از فعالین ملى آزربایجان ضمن محکوم کردن بى حرمتى به أماکن مقدس اهل تسنن مى افزاید ؛ آزربایجان سالها محل زندگى مسالمت آمیز ادیان و اقوام مختلف بوده،هتاکى و اتش زدن محل عبادت منسوب به مسلمانان سنى ها در نمین چندش آور و غیر قابل قبول است، وى ادامه مى دهد داعش حجتیه نمى تواند در آزربایجان جنگ مذهبى راه بیندازد،رک بگویم آزربایجان بدون دده کاتیب یک ریال هم نمى ارزد،اصولا ما در آزربایجان و خصوصا حرکت ملى آزربایجان پرسش از دین و اعتقادات طرف را بى ادبانه مى دانیم،حالا اگر انسانهایى متحجر به خود جرات داده اند که محل عبادت یک آزربایجانى را به آتش بکشند و بى احترامى کنند ،این بى جواب نخواهد ماند،مطمعنا دولت هم مسامحه کند،مسببانش تاوان این عمل زشت را روزى خواهند داد.
بهمین خاطر است که افکار امثال گونتاى گونجالب چندش آور است،که در آزربایجان مى خواهند جنگ مذهبى ایجاد کنند،یک روز با توهین به مقدسات شیعه،و روزى دیگر با اتش زدن مقدسات سنى.
اینها البته در آزربایجان جنوبى نمى توانند موفق بشوند،ولى مطمعنا در جمهورى آزربایجان شمالى حوادثى را سبب خواهند شد.

No comments:

Post a Comment