Monday, November 04, 2013

We Congratulate 22nd Anniversary of the Independence Day of Turkmenistan-بیست و دومین سالگشت روز استقلال ترکمنستان را تبریک میگوئیم


جمعی از شرکت کنندگان
خوجه نفس نیوز: برگزاری بزرگداشت بیست و دومین سالگرد روز استقلال ترکمنستان از جانب سازمان های غیر انتفاعی ترکمن از قبیل: اتحادیه جهانی با مرکز ارتباطات ترکمن کانادا و مرکز حقوق بشر ترکمنستان جنوبی در کانادا که سالانه میزبان این روز است، به عنوان یک رویداد ملی ترکمن و ترک، امسال نیز بدین مناسبت جشنی در محل فدراسیون انجمنهای ترکی در کانادا در خیابان شپرد غربی 1170، در 27/م اکتبر 2013 بین ساعات 6:00 تا 11:00 بعداز ظهر برگزار نمود.
اتاق جلسه در سالن FCTA با پرچم های باشکوه ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان و کانادا، در کنار سایر پرچم های ترکی مزین گردید. برنامه جشن همراه با سرود ملی ترکمنستان با ادای احترام به جمهوری مستقل و دولت ترکمنستان آغاز گردید.
برگزاری برنامه های فرهنگی ملی ترکمن - ترک شامل تبریکات و سخنرانی های رهبران و نمایندگان مختلف انجمنهای ترکی، ترکان بلغار، ترکمنهای کرکوک، ترکمن های عراق، ترکمنهای افغانستان، ترکمنهای ترکمن صحرا (ایران) و دیگر شعب های پراکنده اقوام ترک که در ایالت اونتاریو و تورنتو سکونت دارند، همراه با نماینده ملت عرب اهوازی از جبهه دمکراتیک و مردمی الاهواز در برنامه (ADPF از ساعت 6:00 بعدازظهر آغاز و تا ساعت 11:00 شب ادامه داشت. در این برنامه جشن مجموعاً 50-70 نفر از جمله مهمانانی از گلف اونتاریو، لندن اون. بـری اون. – شرکت داشتند.
این برنامه به شرح زیر تداوم یافت:
1.      سرود ملی ترکمنستان
2.      برنامه برگزاری این جشن از جانب عبدالغفور چاریار دبیر انجمن (UUCTCC)  افتتاح گردید.
 سخنرانی او در مورد اهمیت و ستون - پایه های جمهوری مستقل ترکمنستان در اکتبر 27، سال 1991، همراه با استقلال دیگر دولت های ترکی آسیای مرکزی مانند ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و آذربایجان در مقطعی از تاریخ سرزمین های توران و ترکستان. وی همچنین از نقش و اهمیت تاریخی پایه و اساس دولت مدرن، سکولار و مستقل ترکیه که در سال 1920 پس از پایه گذاری مجمع بزرگ ملی ترکیه و اعلام روز جمهوری ترکیه در 29 اکتبر، 1923 را شامل میگردید.
رقص و آوراز
 وی در طول سخنرانی خود درمورد تجربه های بزرگ و چشمگیر جنبش رهایی ترکیه بین 1918-1922 تحت رهبری مصطفی کمال آتاتورک، همچنین ضرورت مبارزه برای استقلال همه ترکها از قبیل آذربایجان جنوبی، ترکمنستان جنوبی و نسل کشی آنها از جانب رژیم ایران و سرکوب ترکان اویغور ترکستان شرقی از جانب رژیم سرکوبگر و ارتجاعی چین صحبت به میان آوردند.
 
شرکت کنندگان
همچنین سخنرانی های مدعوین از قبیل:
3.     سخنرانی جناب حسین حورگل، رئیس فدراسیون انجمن های ترکیه در کانادا اشاره کرد که در مورد اهمیت منحصر بفرد میراثهای جمهوری ترکیه و کمالیسم برای همه مردم ترک و جهان بود.
4.     س. جناب محمت بور، دبیرکل سابق FCTA و عضو هیئت مدیره  FCTA، در مورد اهمیت و تقویت روابط فرهنگی میان تمام اهالی ترک در تورنتو، انتاریو و کانادا صحبت به میان آوردند.
5.     س. جناب اسماعیل واطان أر، عضو هیئت مدیره FCTA، و رئیس ارتباطات ترکان بلغار در کانادا، ضمن تبریک روز استقلال ترکمنستان، جهت یک مبارزه گسترده از رهبران جامعه ترک برای متحد شدن هرچه بیشتر دعوت بعمل آوردند.
6.     س. جناب عثماعلی اوزکان، دبیرکل ترکمنهای کرکوک در لندن انتاریو، ضمن تبریک روز استقلال ترکمنستان، اظهار داشتند، که حمایت متحدانه توسط ترکان جهان و دولت های مستقل ترک بر علیه سیاست های نسل کشی و ترور انجام شده توسط دولت خودمختار کردستان که نیروهای ارتش خود را با انداختن مخاصمات قومی، در برابر ترکمنهای کرکوک و با قتل، اخراج و محروم ساختن آنها از منابع و سرزمین های آباء اجدادی خود سرکوب شدیدی را تحمیل کردند، لازم دانستند.
7.     س. جناب خالد ساری قایا، نماینده ترکمنهای کرکوک از لندن اونتاریو، موسیقیدان و شاعر. وی با اجرای قطعاتی شعر به افتخار روز استقلال ترکمنستان، شور خاصی را به این برنامه بخشیدند.
8.     س. جناب خانگلدی اونق، نماینده ترکمنهای ایران ترکمنصحرا. موسیقیدان، شاعر و نویسنده است. وی با اجرای چند قطعه از موسیقی کلاسیک ترکمن با دوتار افتخار تام برای روز استقلال ترکمنستان گذاشتند. اجرای موسیقی و رقص او در آخرین ساعات از برنامه جشن هماهنگ گردید.
9.     س. جناب ابوجاسم اهوازی، روز استقلال ترکمنستان را ضمن تبریک از جانب جبهه دموکراتیک اهوازی (ADPF). بر ضرورت اتحاد ملل در ایران تأکید نمو.دند.
10.  ع. چاریار، ضمن ختم سخنرانی، در مورد تقویت عاجل و اهمیت یک جبهه نیرومند فرهنگی از ترکان جهان و لیگ های سیاسی متحد دولت ترک منطقه ای و بین المللی بیش از هر زمان دیگر ملزم دانسته و این امکان را تنها از طریق فرایند تکیه ثابت، درک و دانستن رنگارنگی فرهنگ ترکی برای دستیابی به هژمونی فرهنگی از ترک ها و با به اشتراک گذاری شادی و درد همه ملل ترک در سراسر جهان مقدور دانستند.
 
شرکت کنندگان
**** شام، موسیقی و رقص ( 9:00 تا 11:00 بعد از ظهر) ...Read the English content of this article-انگلیسی این متن را بخوانید

No comments:

Post a Comment